Header munnik

Wie wij zijnOver ons

Munnik VvE Beheer is een VvE beheer organisatie voor verenigingen van eigenaren van appartementen. Persoonlijk contact en korte lijnen vinden wij belangrijk, maar vooral ook prettig. Samen met bewoners bepalen wat moet en wat kan gebeuren. U bepaalt, wij voeren uit. Altijd professioneel en volgens de wettelijke regels.

Geschiedenis
In 1986 is ons kantoor opgericht door de grondlegger Jos Munnik. Jos is klein begonnen met het verzorgen van administraties van bedrijven in de avond- en weekend-uren. Hij constateerde dat er behoefte was aan een allround kantoor waar zowel juridische, bouwkundige als administratieve kennis. In 1988 is Jos gestart met het verzorgen van de administratie van een tweetal gebouwen van 44 appartementen te Heemstede. Inmiddels is het actieve klantenbestand uitgegroeid naar 500 Verenigingen van Eigenaren met circa 17.000 appartementen.

Sinds 25 februari 1999 is ons kantoor gevestigd aan de Jadelaan 107 op het kantorenpark Graan voor Visch te Hoofddorp. Ons kantoor bestaat uit 40 medewerkers waarbij wij directe en korte lijnen hoog in het vaandel hebben staan.

Vanaf 2014 is Munnik VvE Beheer door Jos overgedragen aan zijn zoons Jeroen en Sjoerd Munnik. Zij zijn de drijvende krachten die de kennis en ervaring van Jos meenemen in hun visie om Munnik VvE Beheer te laten groeien, maar toch het persoonlijke contact te behouden.

Beheer van onroerend goed nieuwbouw
Wanneer wij samenwerken met een ontwikkelaar om een nieuwbouwproject te realiseren, begeleiden wij het gehele proces voor de oprichting van de VvE. Van concept begroting tot oplevering van de algemene ruimten en alles wat daarbij komt kijken.
Het jarenlang mede ontwikkelen van appartementencomplexen heeft een ruime ervaring op zowel juridisch, bouwkundig en administratief gebied opgeleverd. In samenwerking met diverse notariskantoren worden voor nieuwbouwprojecten splitsingsaktes ten behoeve van een appartementengebouwen voorbereid.

Beheer onroerend goed bestaande bouw
Ook voor bestaande bouw hebben wij alle zorg en aandacht. Wanneer wij een VvE overnemen zorgen wij ervoor dat de overdracht zo soepel mogelijk verloopt, zowel voor het bestuur als de leden van de VvE.

Techniek
Ten behoeve van reguliere bouwkundige- en/of onderhoudszaken maken wij zo veel mogelijk gebruik van plaatselijk gevestigde bedrijven.
Ons kantoor heeft afspraken met een calamiteitendienst, zodat er bij spoedeisende zaken na kantoortijd meteen actie ondernomen kan worden.

Verzekering
Doordat ons kantoor een eigen verzekeringsafdeling heeft, kunnen wij bemiddelen bij schades waarbij de opstalverzekering aangesproken dient te worden.

Administratief
De meeste werkzaamheden voor een VvE liggen op administratief gebied. Het verwerken van een boekhouding van een VvE is nauwkeurig werk. Deze administratieve verwerking is bij Munnik VVE Beheer volledig geautomatiseerd. Hierdoor zijn wij in staat om binnen enkele uren na aanvraag een overzicht te geven van de financiële stand van zaken. Ten behoeve van de inning van de servicekosten wordt door ons kantoor maandelijks controle uitgeoefend. Er is een protocol welke wij volgen om grote achterstanden tegen te gaan en voeren en actief beleid hierin. Door de consequente toepassing van deze werkwijze zullen er zelden grote betalingsachterstanden optreden.